Jeep safari

22 april 2022 - Sauraha, Nepal

Om 6.30 uur aan het ontbijt. Want om 7.15 uur gaan we op safari in een Jeep. Het is mega duur en gelukkig gaan er nog 4 anderen mee en kunnen we dus de prijs delen. We worden na 5 min afgezet bij een rivier en daar moeten we in een boomstam boot stappen (super smal en wiebelig) en we varen naar de overkant. Daar staat onze Jeep klaar. We vertrekken en gaan gelijk de jungle in, Chitwan National park. Dit park valt onder werelderfgoed en is 1000 vierkant km groot. We zien olifanten, krokodillen, allerlei gekleurde vogels (blauw, rood, oranje), de paradijsvogel, herten, vis arend, pauwen, pumba (Lionel king), apen en in totaal 16 neushoorns. Oh ja en een mega grote python (al gedood door de tijger). Gezocht naar de tijger maar helaas niet gezien. Onze gids heeft hem in de afgelopen 7 jaar 15x gezien. Rond 12.30 uur gaan we lunchen. Echt lekker. En we blijven een uur op deze plek aan de rivier. Uiteindelijk zijn we om 17.30 uur weer bij ons startpunt. Wel hebben we houten konten van het lange zitten. Het was zo'n 40 graden overdag en laatste uur was het helemaal afgekoeld door een uurtje regen. Vooral Tessa moeten we opwarmen.

Als we aankomen in ons resort blijkt het gestormd te hebben. Veel bloemen omgeknakt, bananenbomen omgevallen en 2 grote bomen om. Oh ja en de stroom is uitgevallen. Ze zijn druk bezig in het park om alles te fixen. Eigenlijk is bijna alle avonden de stroom wel uitgevallen. Het hoort erbij.

We eten in het resort en gaan lekker aan de alcohol. Ik heb een mojito!

Sanne heeft allerlei bultjes op haar onderbenen, we houden het in de gaten. Hier smeren we de hele dag Deet!

We hebben ongeveer 140 km gereden (20 km per uur over hobbel wegen en door rivieren) in een prachtig National Park. Dit wordt beveiligd door de army (tegen stroopers) en we zijn langs vele checkpoint gereden. Morgen uitslapen!!!

1. Marjan:
    22 april 2022
    Oh lekker mojito vooral als het zo warm is!
  2. Astrid:
    22 april 2022
    Moet prachtig zijn al die dieren en natuurschoon. Dat wordt enorm omschakelen als je het hier weer moet doen met Golden retrievers en de buurtkat 😉🐷
  3. Miranda:
    23 april 2022
    Wat maken jullie ongelofelijk veel mee. Heel bijzonder!! Wel lekker om even te relaxen in een resort🤗