Rit naar National Park Chitwan.

22 april 2022 - Sauraha, Nepal

Vanochtend om 7.00 uur op pad met onze chauffeur. We hebben ontbijtpakketjes mee omdat de keuken zo vroeg nog niet open is. Het is ongeveer 5 uur rijden. Eerste stuk is weer erg hobbelig daarna gaat het iets beter. Stuk snelweg en dan na 100 meter weer een gat in de weg. Maar er is zoveel te zien onderweg dat de tijd vliegt. Dit zuidelijke gedeelte van Nepal is echt een stuk armer. Je ziet veel traditionele waterpompen,  enorm veel fietsen (minder motoren). Ook zien we onderweg apen. Deze waren ook in het park in Lumbini. De tuk-tuks rijden overal tussendoor en de vrouwen zijn echt prachtig kleurrijk gekleed. Onderweg stoppen we en mag ik een foto maken van moeder en 2 kinderen. We besluiten ons fruit en de hard gekookte eieren) aan ze te geven.

Om 12.30 uur komen we aan in Sapana Lodge, soort paradijs waar ook olifanten lopen. Hier verblijven we 3 nachten. Zalig! Onze lodge is prachtig, heel schoon en met airco. Het is rond de 42 graden. We relaxen de hele middag en gaan om 18.00 uur avond eten. Om 20.45 uur liggen we op bed na zalig warm geducht te hebben. Hier moeten we trouwens hele dagdag Deet op tegen muggen. Morgen spannende dag, we gaan op Jeep safari.