Naar geboorteplaats van Buddha!

20 april 2022 - Lumbini, Nepal

Ons bed was weer een soort plank. Dus ik heb alle kussens die ik kon vinden in een rijtje gelegd (zie foto). En zo ging het slapen redelijk. Om 5.20 uur gaat er een bel in het dorp, deze houdt lang aan. We zijn ondertussen gewend aan dit schema.....

Om 8.00 uur rijden we naar Lumbini. En na half uur stoppen we bij koffieplantages. Echt mooi! We rijden door en doen lang over de rit door de bergen (veel onderhoud aan de weg, drukte, stoffig, gelukkig laatste stuk vlak en 2 baans weg. Hier zie je overstekende mensen, buffels, brommers, scooters, fietsen, spookrijders, bussen en vrachtwagens. Het wordt steeds warmer en mijn haar kan ik overeind zetten (zo goor). Om 11.00 uur zijn we in Lumbini, de geboorteplaats van Buddha. We zitten zo'n 20 km van de grens van India. Deze plek is gelegen in een werkelijk prachtig park, met vele andere tempels. Het is 42 graden en moeten wennen aan de hitte. We nemen een bootje en later ook een tuk-tuk. We zijn echt onder de indruk van deze bedevaartsplek voor vele boedisten. Alle bouwwerken zijn schitterend.

We liggen om 20.00 uur weer op bed (met een salander op de muur).