Rit naar Tansen

19 april 2022 - Pokhara, Nepal

Vanochtend al om 5.30 uur de wekker. Om 6.00 uur mogen we de dienst/het gebed van de monniken meemaken. Het zijn er 31. Ze bidden een uur lang, non-stop. 1 Monnik praat door de microfoon en de andere bidden precies hetzelfde, iedereen hardop. Af en toe maken ze met instrumenten geluid. Heel indrukwekkend. Om 7.00 uur is de dienst afgelopen. En gaan we terug naar onze kamer om te douchen. Ik zie in de douche een kakkerlak 😞.

Het ontbijt is weer met aardappelen en besluit het niet op te eten, het gaat me echt tegen staan. Meiden vinden het stom dat ik het niet eet. Ik eet boterham met gekookt ei.

Om 8.00 uur worden we opgehaald om 5 uur te rijden naar Tansen, dorp in de bergen. Echt zwaarste rit tot nu toe. We gaan berg op en weer berg af, allemaal van die wintersport weggetjes. Sanne moet echt mee blijven rijden. Volgens mij zijn we over 6 bergen heen gegaan. Pfff. Tessa haar fitbit zegt dat ze 3000 stappen heeft gezet 😀. We zijn gesloopt als we om 13.00 uur aankomen in onze homestay.  Effe bijkomen en dan naar oud paleis, tempel en dorpje lopen. Ook hebben we geluncht. Voor 3 personen 6,5 euro. En..... gelukkig ATM gevonden die het wel doet.

Het is hier niet zo warm, 29 graden. Overal krijg je trouwens flessen water dus drinken nooit water uit de kraan.

We hebben het vaak over wat je als eerste gaat eten in NL. We missen het soms wel.

Normaal kun je vanuit hier de besneeuwde toppen zien van de Himalaya maar helaas is het bewolkt.

We gaan weer lekker vroeg naar bed. Tot morgen 😀