ATM werkt niet

18 april 2022 - Pokhara, Nepal

Na de beste nacht van ons avontuur weer zalig ontbeten van het buffet. Om 10.00 uur worden we opgehaald dus om 9.00 uur naar onze hotelkamer en meiden gaan naar ATM om geld te pinnen. Tessa appt na half uur of er geld is afgeschreven van mijn rekening. Ik kijk: en ja 2x 140 euro afgeschreven, maar Tessa heeft geen geld 😞. Ik overleg met receptie van hotel en meiden blijven bij ATM. Bank Pokhara wordt gebeld en receptie vraagt wat ik moet doen. Ik moet mijn bank (ING) bellen maar heb geen belminuten met onze simkaart. Receptie waardeert mijn Nepalese sim op en we geven hem het geld. ING zegt: morgen terugbellen. Oke, maar dan nog steeds hebben we geen geld. En de komende 3 dagen kunnen we nergens pinnen of met card betalen. We maken een deal met receptie, we betalen bij hotel onze was met creditcard en betalen 25 euro (maximale) meer. Dat krijgen we dan cash en daar kunnen we dan van leven komende 3 dagen. Het is niet anders. Pffff.

Om 11.45 rijden we naar Tibetaans vluchtelingenkamp en overnachten in monastery. Het monastery is heel indrukwekkend. 130 Monniken leven er en we krijgen rondleiding. Ze komen uit Mustang, vlakbij de grens van Tibet. Het vluchtelingenkamp ligt er naast. Dit gaat tegenwoordig steeds meer op een dorp lijken. Ze verkopen tapijten en we zien een dame het tapijt maken. Er zijn veel armoedige huisjes gemaakt van dakplaten maar toch ook wel stenen huisje.

Om 19.00 uur krijgen we momo's gemaakt in monastery. Lekker! Het is warm vandaag, 35 graden.

Net van de meiden hun haar geknipt. 5 cm korter en bij Tessa laagjes.

Ps Tessa moet weer met iedereen op de foto (zie video)