Terug naar Kathmandu

25 april 2022 - Kathmandu, Nepal

Na een wat onrustige nacht (warm, wat moeten we nog doen, mug) zijn we om 7.00 uur gaan ontbijten. Na ontbijt afrekenen en nog even naar de shop op het terrein. Ik weet niet of ik het al verteld heb maar een gedeelte van geld dat we hier betalen gaat naar een school voor kinderen. Daarnaast wordt alles in de shop gemaakt door vrouwen en dat geld gaat ook rechtstreeks naar de vrouwen.

Om 8.00 uur vertrekken we naar Kathmandu. Een tocht door de bergen met veel stof, vrachtwagens, bussen enz. We draaien geregeld ons raam dicht voor de stank en het stof. Onze neuzen zitten sowieso vol met zwartsel. Getver! Na een tocht van 5,5 uur komen we aan in Kathmandu.  Onderweg wel paar keer gestopt. Ook bij een hangbrug. Deze zie je heel veel over de rivier. Ik heb beetje hoogtevrees dus vond het doodeng (zie video). Alles is echt te vies om aan te raken. We zijn alle 3 toch wel blij om weer naar Nederland te gaan.

Vanmiddag nog wat gewinkeld in Thamel (wijk met allemaal kleine winkeltjes) en vanavond was de laatste avond in Nepal. Even weer beetje Europees eten 😉

Morgen worden we om 12.30 uur opgehaald om naar het vliegveld gebracht te worden.

Dan vliegen we 5 uur naar Dubai en dan nog 7 uur naar Amsterdam.