Eerste trekking dag!

13 april 2022 - Kaskikot, Nepal

Om 8.00 uur worden we opgehaald. En we gaan met een bootje naar de overkant van het meer. We zijn met z'n 5-en. 1 gids, 2 dragers en wij!

Daar start onze hike. Onze eerste stop is de World Peace Pagoda (gemaakt na de 2 WO voor symbool voor vrede en gelijkheid). Na 20 minuten de trap omhoog zijn we al doorweekt! Het is echt pittig. Na een 1 uur komen we aan bij Pagoda (Boedistisch).  We rusten even uit en gaan snel weer door. We stijgen nog een uur over paden en trappen. Dan een stop voor de lunch. Duurt een uur voordat alles klaar gemaakt is. Het is echt verrukkelijk! Om 12.15 uur gaan we weer door en wandelen (wat het eigenlijk niet is) tot 14.30 uur. Echt zwaar, dat klimmen. Om de zoveel tijd stoppen we even (effe op adem komen) Gelukkig schijnt de zon niet en is het maar 30 graden. Helaas wel bewolkt qua uitzicht. We overnachten in een klein huisje ergens midden op een berg.

Ben echt trots op ons. Kijken wat de avond ons brengt. Vandaag is het oudjaar in Nepal, in de grotere steden feest. Wij gaan uitrusten.

In de middag beetje gezeten en kaartspel gespeeld met gids en dragers. Lachuh! Daarna douchen, we zijn echt vies, alles kleeft. Steenkoud douche maar we gaan er onder (bikkels!). Daarna eigenlijk alles aan wat ik mee (topje, tshirt, tshirt lange mouwrn, regenjas, lange legging, schone sokken) heb. En wat ik gedragen heb met trekking uithangen.

Om 17.00 uur beginnen ze met koken en om 19.15 is het klaar. Weer echt Nepalees. Lekker.

We gaan vroeg naar bed, morgen een lange spannende dag voor de boeg. We moeten Deet op en stokken mee omdat het glad is. We gaan het mee maken. Morgen 6 uur durende trekking.

1. Astrid:
    13 april 2022
    We genieten mee van jullie leuke verhalen in ons landje onder NAP. Succes morgen in de sneeuw ⛄️
  2. Marjan:
    13 april 2022
    Wat een leuke verhalen hoe hoog zitten jullie?
  3. Dorien:
    15 april 2022
    Hi, ons hoogste punt was 2200 meter. We wilden onder hoogte ziekte grens blijven.
  4. Marjan:
    19 april 2022
    heel verstandig daar kan je heel naar van zijn is mijn ervaring.