Tweede trekking dag!

15 april 2022 - Panchase, Nepal

We hebben een onrustige nacht gehad. Keihard bed en voordat we ging slapen mega spin! Tja inslapen ging lastig. Om 4.00 uur begon het te stormen en regenen. Alles klapperde (plastic en dakplaten) en er viel een fotolijst op de grond. Om 6.00 uur klopte onze gids op de deur, er is een prachtig uitzicht! Nou, echt niet te beschrijven.... besneeuwde toppen (hoogte 8000 meter).

Om 7.30 uur gestart met onze trekking. We komen geen dorpjes tegen en dus moesten we vanuit Pokhara snacks meenemen. We drinken zo'n 6 flessen water met zn 3-en. Het is warm en helder.  De uitzichten zijn fantastisch en we lopen hele stukken door de jungle. Bij het vertek krijgen we een stok mee. Dat geeft inderdaad stevigheid. Sommige stukken zijn glad! We stoppen veel omdat we bloedzuigers op onze schoenen hebben. Bij Sanne en mij zijn ze in onze schoenen gegaan dus bloed op onze sokken. Het is echt heel zwaar, ook vooral door de hoogte. We zijn gestart op 1500 meter en klimmen naar 2150. Tessa heeft het moeilijk onderweg dus laatste stuk gaan we langzamer, vind ik ook prettiger. Totalloss komen we om 13.30 uur aan in ons dorpje. En gaan even liggen. Altijd in onze mummy, qua hygiëne. We ontbijten in de ochtend vaak met rijst, aardappelen en soort plant. Ik ben de hele middag minder lekker (te veel inspanning) en blijf lekker op bed liggen. Het dorp bestaat uit 5 huizen, hoog in de bergen. We krijgen als avondeten Dahl bat (standaard in Nepal. Dit is rijst, gekruide aardappelen, soort gebakken groente en spinazie. Alle 3 avonden op rij. We spelen potje kaarten met onze dragers en gaan om 19.45 uur naar bed (ons record). We slapen redelijk en zijn om 6.20 uur wakker. In de nacht hoor je wel van alles......

Zo trots dat we deze zwaarste dag door zijn gekomen 😀😊