Trekking naar Ramkot.

11 april 2022 - Bandipur, Nepal

Vanochtend lekker rustig aan gedaan. De meiden wilden graag om 7.15 uur een Mountain view doen! Succes 😀. Om 8.45 uur ontbijten. Temperatuur is weer lekker, zo'n 27 graden met veel nevel (dat maakt het wat koeler). Om 10.00 uur trekking naar Ramkot, een dorp hoog in de bergen. Het begin stuk is erg stijl en dus vaak stoppen. Als we vrij hoog zijn is het uitzicht adembenemend. Hoge bergen, smalle paden, veel rijstvelden, boer met buffels, veel vlinders en enorm vriendelijk bewoners. Geen andere wandelaars! Het is echt een lastige route erheen. Pfff. Je voelt je bovenbenen, knieën en billen. Vlak voor het dorp Ramkot zien we een blauwe school en de kinderen komen naar ons toe. Ze spreken Engels. Super schattig! En ze wijzen ons de weg naar het dorp. Totalloss en bezweet komen we na 2,5 uur aan. Heel primitief dorp en geen restaurant. Wel heel mooi en ook hier kijken we onze ogen uit! We drinken water en ieder 1 koekje. Onderweg wat druivensuiker.

We nemen een andere route terug en gelukkig komen we een huisje tegen waar we water kunnen kopen (bijna op). Na een uur lopen komt er een klein autootje vragen of we naar Bandipur moeten. Jaaaa! We proppen ons erin! De chauffeur heet z'n auto voor 5 dollar gekocht!!!

Een tocht om nooit meer te vergeten. Op de foto's zie je hoog in de bergen een voetbalveld. Zo mooi!

In de middag rustig aan gedaan. En in de avond door dorpje gewandeld, heel ontspannen.

Morgen worden we om 8.00 uur opgehaald voor de tocht naar Pokhara.

1. Astrid:
    11 april 2022
    Wat een prachtige natuur. En wat een leuke (grote en kleine 😉) dames.
  2. Lies:
    Wat heffie naar Ramkot. Petje af
    maar wel bizonder.Tessa die hand in hand loopt met zo’n kindje !
  3. Caren:
    11 april 2022
    wat is het daar mooi!!!!!!
  4. Miranda:
    12 april 2022
    Wat een prachtige natuur en wat is iedere dag bijzonder!!
  5. Nicole:
    12 april 2022