De parel in Nepal, Bandipur

10 april 2022 - Bandipur, Nepal

Vanochtend om 7.00 uur weer opgehaald en we begonnen de dag helemaal blij! We waren niets vergeten 😀. Na een zalig ontbijt, 5 uur rijden naar Bandipur, een bergdorp, genoemd "de parel van Nepal". Onze chauffeur is een echte Nepalees dus wij zaten geregeld met samen geknepen billen in de auto. Ze rijden hier als gekken en toeteren als ze gaan inhalen (in de bocht is heel normaal). Onze chauffeur kan sturen, toeteren, inhalen en bellen tegelijk!!!! Halverwege ffe bandje verwisselen, no problem (pfff). Maar.... we kijken continu om ons heen en het is fantastisch qua natuur. De tijd vliegt. Laatste stuk door de bergen en Tessa dacht werkelijk dat we 2x uit de bocht zouden vliegen (het was ook wel spannend). Na 5 uur aangekomen in Bandipur. Prachtig rustig, niet stoffig dorp met super vriendelijk mensen. Hotel weer top. Het dorpje lijkt beetje Italiaans. We wandelen wat en willen naar Mountain view en tempel hoog in de bergen. Het is afzien en op 3/4 begint het te regenen en te onweren. Dus we draaien om en gaan terug (er lopen ook apen dus ik vind het niet erg dat we teruggaan).

We gaan lekker biertje drinken en later wat eten. Alles is enorm goedkoop. Vanavond voor 3 personen drinken en eten €7,50 betaald. De foto's zijn weer geupload en ook enkele video's.  De route kan je ook vinden (ergens) 😀.

Morgen nog een dag in Bandipur. Zalig 😊

1. Nicole:
    10 april 2022
    Geweldig dames, wat een mooie reis, nu al!